--


Ngt att läsa.. ?! Enjoy :)

 
Bortom mig

 
Jag lägger upp tandborste, schampo, pasta, ketchup och mjölk på kassabandet. Åttionio och femtio. Automatik.  Hemma i sängen drunknar lakanden av förtvivlade tårar och skrikande mardrömmar, lakan som varit rena och väldoftande. Ibland bor jag i dina skjortor och leker med minnen men oftast blöder tandköttet våldsamt. Jag kan inte röra vid dina modellbilar fastän fingrarna skakar av längtan. Men allt annat vänder mina händer upp och ner. Sockerkaret blir som en skyddande iglo åt de söta sockorflingorna medan soffans gestalt blir kantig och kall.


Floden vi lekte i rann bort. Filmen vi hyrt skulle lämnas igen. Saften vi drack tog slut. Och livet du levt sa stopp. Som en orörlig klump, mitt framför mina fötter. Jag famlade, du drunknade. Män i röda overaller bar bort din kropp.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                             Julia.C.Johansson
                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0